"Ik kwam via een onderwijzer op de lagere school die altijd in de pauze blokfluit stond te studeren in contact met oude muziek. Hij nam me mee naar een ensemble van de muziekschool waar vooral veel 16e-eeuwse muziek werd gespeeld en gezongen. Ik was verkocht. Ik ging op vioolles, maar wilde tot wanhoop van mijn lerares het liefst renaissancemuziek spelen. Renaissance-viool studeren kon niet op het conservatorium, barokviool studeren ging toen alleen als specialisatie. Ik ging braaf door mijn studie klassiek viool heen om me daarna te specialiseren. In mijn studententijd werd ik concertmeester in het Zutphens Barok Ensemble, een groep enthousiaste amateurs bij wie ik van allerlei dingen leerde die ik op het conservatorium niet leerde, zoals arrangeren, programma’s maken en roosters indelen, subsidie aanvragen, dirigeren vanaf de viool, het iedereen naar zijn zin maken… Via de Zutphense amateurs leerde ik Caroline Eijkelboom van het Centrum Oude Muziek en Dans kennen, en zo leerde ik ook Paulien kennen, die zomercursussen gaf in Steenwijk en oratoria van Händel dirigeerde. Zo kwam ik in de rol van concertmeester en coach terecht. BEA is voor mij precies wat ik het mooist vind aan muziek maken: tijd hebben om gedetailleerd aan muziek te werken en dat met hele leuke en getalenteerde mensen te mogen doen. "
CV in ’t kort